First slide

ישיבת צביה אלישיב לוד

(סמל מוסד: 441824)


  • הרב פנחס בן יאיר

  • 08-9279919

  • 08-9244184

  • m.ytelod@gmail.com

  • כצנלסון 4 ת.ד. 846 לוד

  • קישור לאתר האינטרנט

  • צוות המורים

    • אראל עודד אראל עודד
    • מתן הרץ מתן הרץ
    • משה ברק משה ברק
    • רחל פונד רחל פונד
    • יעקב רוזנהיים יעקב רוזנהיים
    • אוריאל סינואני אוריאל סינואני
    • נתנאל ורגון נתנאל ורגון
    • מיכאל וינוגרד מיכאל וינוגרד
    • יעקב ויצמן יעקב ויצמן
    • יעקב ירקוני יעקב ירקוני
    • אורן צוויק אורן צוויק
    • אתי כהן אתי כהן
    • בתיה גרהם בתיה גרהם
    • דביר קולא דביר קולא
    • דוד בגיזדה דוד בגיזדה
    • יאיר רוזנפלד יאיר רוזנפלד
    • עדי רימון עדי רימון
    • שושי הניג שושי הניג
    • שחר בן חיים
שחר בן חיים
    • שלומי ישראלי שלומי ישראלי

אודות המוסד

'כי מלוד תצא תורה' - ישיבת "צביה אלישיב לוד" מהווה מודל ייחודי לבית חינוך המשלב אוכלוסיה דתית ציונית מגוונת מתוך אווירה משפחתית ושאיפה למיצוי כוחות ומצויינות תורנית ולימודית.

 לימודי גמרא בגדלות - לימודי הגמרא בישיבה מתחלקים לפי קבוצות לימוד לפי בחירת התלמידים. לצד כולל רבנות לומדים כיתות בית המדרש. כיתות אלה לומדות יותר שעות גמרא בלימוד עיוני, הכולל ראשונים אחרונים עם מובאות והרחבות מעמיקות שמאהיבות את הלימוד. 

כיתות תושב"ע - לומדות גמרא בבקיאות ובשילוב פסיקת הלכה מתוך יישוב הדעת וחיבור לקודש.

  100% זכאות לבגרות - הישיבה זכתה שנתיים רצוף במקום הראשון בדירוג בתי הספר הערכיים. מגמות הלימוד הטכנולוגיות והמדעיות בתקשוב, מדעי המחשב וסייבר, פיזיקה, ביולוגיה ותקשורת מהווים בסיס איתן לבוגרינו להשתלב בלימודים גבוהים ובהצלחה בבחירת המקצוע לחיים. 

 מצויינות חברתית -  בישיבה מתקיימת פעילות ערכית חווייתית המעוררת רגישות חברתית מתוך חיבור לתורה לעם ולארץ בדור של גאולה.

תלמידי הישיבה מסיימים את שביל ישראל לכל אורכו בשנתיים מתוך דבקות ונחישות. לשכבה הבוגרת מסע משואה לתקומה ברחבי הארץ. בכל שנה מרכזים חודש שיא העוסק בנושא רגשי של ראיית החוזקות והטוב.  

 

מצויינות קהילתית - הישיבה הינה חלק מהעיר לוד. עיר מיוחדת וייחודית במרכז הארץ. תכניות רבות קיימות בישיבה בהם התלמידים נוטלים חלק ושותפים מלאים בהובלת העיר להישגים והתקדמות רבה. יום שיא במדעים הופק על ידי הישיבה. ימי התנדבות בבתי אבות ובהוסטל. חניכה קבועה בבתי הספר היסודיים. פיתוח ייחודי של תכנית "תנאים להכיר" לתלמידי העיר להכיר את התקופה ואת התנאים שפעלו בלוד בזמן חורבן בית המקדש השני. פרוייקט "ותחזינה עינינו" מפגשי את התלמידים בכל ראש חודש עם בית כנסת אחר בתפילת שחרית והיכרות עם קהילה נוספת בעיר. 

כל מה שאדם גדל העולם גדל איתו - ה D.N.A של הישיבה הוא היכרות ויחס אישי של צוות הישיבה עם כל תלמיד ותלמיד. שיחות אישיות של מחנך הכיתה, מעדלי שיח, אסיפת תלמידים יוצרים אקלים מיטבי והיכרות מעמיקה. פרוייקט "מקולה הלב" הינו מפגש שבועי של ראש הישיבה והיועצת עם קבוצת תלמידים שמפתח שיח רגשי שבאמצעותו התלמיד מכיר את חוזקותיו. .


ראיון אישי עם ראש המוסד

הרב פנחס בן יאיר בן 44 נשוי ואב ל8 תושב פתח תקווה בוגר ישיבת ההסדר "אור עציון" ומוסמך לרבנות.

 

מה מרגש אותך בעשייה החינוכית?

מרגש אותי בכל יום לראות את התלמידים נכנסים בשער הישיבה (הבית השני) עם חיוך ליום מלא בחוויה למידה והתקדמות. באופן מיוחד מרגש אותי גם לראות עשרות תלמידים מכל הגילאים משחקים בהפסקות במשחקים שונים כמו פריסבי (צלחת מעופפת). אחת לכמה שבועות מרגש אותי לראות את הישיבה שוקקת חיים בשעות הערב בפעילות חברתית כיתתית וישיבתית. 

 

מה החלום שלך?

החלום שלי כמחנך וכראש ישיבה לזכות ולראות את הבוגר עומד תחת החופה מקים בית נאמן מתוך אהבה אחוה שלום ורעות עם בחירת ליבו. כמי שמלווה בוגרים רבים המבט לתלמידים המתבגרים (בכל הגילאים) הוא כאל אנשים בעלי כישורים ויכולות להנהיג את עצמם את משפחותיהם ואת עמם בעוד ימים ושנים אחדות. לראות תלמידים לוקחים אחריות על הלמידה שלהם ועל פרוייקטים ישיבתיים זה חלום שמתגשם ואינו מובן מאליו.

 

מדוע דווקא ללוד?

הישיבה בלוד מהווה מודל ייחודי ומרגש לבניין האישיות מתוך צמיחה הכרות ושיח בין כל תלמיד ותלמיד. תלמידים מכירים זה את זה בצורה טובה יותר בשלב התיכון והיכרות זו מגבשת תפיסה בוגרת יותר של המתבגר הדתי לאומי. הנוער המתגורר בעיר לוד הוא ערכי ואידאליסט -הוא מבין שאם לא נשקיע בזהות היהודית והאמונית שלנו זכותנו על העיר ועל הארץ לא תהיה ברורה כלל וכלל.

 

איך מתקיים בית מדרש לנוער בשעות הערב בתוך הישיבה?

הישיבה ב"ה, שוקקת חיים מסביב לשעון. 

תלמידים רבים מגיעים ללמוד תורה ולשלב משחק בשעות הערב מתוך רצון להתחבר לתורה גדולה.

לחזור בשעה 18 בערב לישיבה וללמוד בחברותות עם שביעיסטים ושמיניסטים זו התגשמות של פיתוח מנהיגות תורנית וחניכה של אח בוגר כמודל ודגם לשילוב נכון ואמיתי.